27 december 2009

Julefrid

Jag tror att den har infunnit sig eftersom jag nyss satt framför tv:n i 45 minuter och tittade på något som heter "Naturens gång" på SVT2. Det hade ingen särskild handling, man fick se livet på en bondgård med kor, getter, får och hästar. Hur djur föds, hur bonden julpyntar och fyller i papper till Jordbruksverket, hur det går till när djuren kommer på grönbete på fäboden. Det är ingen som säger nåt. Det är ingen musik, bara de ljud som är. Flugsurr och koskällor.
Och jag är alldeles nöjd med att se på detta.

Men visst blir jag lite rastlös. Och jag saknar mina rutiner. Att inte veta vem som ska laga mat tillexempel. Idag har jag bokat biljetten hem söderut, det var dyrt som fan. Det är inte kul att betala 844 kr för sittplats på tåg i 14 timmar när man vet att man kan flyga för 500 kr. Skärpning SJ! Samma dag jag anländer hem måste jag färdigställa fältstudierapporten för den skulle visst vara inne den 5:e. Oj. Men jag hinner nog. Egentligen har jag ingen större Stockholmslängtan. En del av mig vill stanna här och börja bo på en gång. Men så blir det ju inte.
Jag ska ha min lärarexamen. Och jag gillar Stockholm. Och Pajala. Och Anttis.

Jaja. Det var väl det.

I morgon ska jag köpa garn så jag kan sticka mera. Under julhelgen har jag stickat ett par sockar åt mamma och en vante till mig. Jag kan inte sticka klart den andra för garnet är i Stockholm. Jag får sticka annat under tiden. Intresseklubben antecknar.

Hej då.

Inga kommentarer: