1 januari 2010

Året som gick: 2009

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte till Island med allt nytt det innebär.
Stickade sockar (fler blir det).

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är. Det var nära ett tag, men hon repade sig, tanten. Skönt.

Vilka länder besökte du?
Island och Finland.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
27 mars, det var då huset brann.

Största misstaget?
Jag brukar ju hävda att jag inte gör misstag. Men alltså, den där natten när jag åkte taxi för alla mina pengar var fan ett misstag. Eller, misstaget låg i att jag la mina hemnycklar i K:s väska. Sensmoralen lyder: Lägg aldrig dina nycklar i kompisens handväska när ni går på krogen.

Bästa köpet?
Doris!

Vad spenderade du mest pengar på?
Mitt hem sedan jag blev självbo.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att F & J bestämde sig för att bo kvar i stan. Två gånger.
My gör mig alltid riktigt glad, men ett exempel var lördagsmorgonen den 19:e december när jag anlänt till dem mitt i natten och på morgonen vaknar av att hon kryper ner under täcket och när jag frågar om det är kul att moster är här så nickar hon.
Det är nog mycket som gjort mig riktigt glad, faktiskt.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Poker Face, Svenne Banan och I kissed a girl.

Hur tillbringade du julen?
Med familjen minus Hans (som är min styrbror för er som inte vet) hemma hos Bea.

Blev du kär i år?
Nä-ä, inte i år heller.

Favoritprogram på TV?
Hmm... Jag kollar ju knappt på TV. Men ett program jag faktiskt följt är ju "Bonde söker fru" så det får väl stå för favoritprogram då.

Största musikaliska upptäckten?
Den verkliga tjusningen med att spela i orkester.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Citerar åter igen från min 5-årsdagbok. "Åkt till kollot. Bad och 7-kamp. Tårta på kvällsmötet! =) Hääärligt väder!"
Men min 25-årsdag firade jag även nån dag innan hemma hos mig med några vänner och sedan med grillparty hemma i Anttis med släkt och mina Pajala-vänner.

De bästa nya människorna du träffade?
I år har jag inte träffat så mycket nya människor. 2009 har mer handlat om att fördjupa tidigade bekantskaper.

2009 är året då jag började dricka te och äta thaimat, liksom 2008 var året då jag började dricka rödvin. Trots husbrand, husdjursdöd (systra och L fick ta evigt fraväl av gamla Busan) och sjuk fammo så tycker jag nog att det varit ett bra år. Jag har inte stressat så mycket, snarare tvärtom. Jag har lärt mig skitmycket och för det mesta trivts med tillvaron.

Gott nytt år med er!

1 kommentar:

Anonym sa...

du verkar ha haft ett bra år trots allt... Jag har också köpt mig en 5-års dagbok som jagf kan börja citera ur i framtiden... :) jag tänkte på dig när jag köpte den!

//julia