5 december 2009

Jag hittade en skattkista!

Jag håller på att rensa i alla mina papper/tidningshögar jag har överallt. Det var närmare bestämt tre stycken. Iallfall, jag hittade ett kompendium med dramaövningar som jag skulle sätta in i min materialpärm. Väldigt välorganiserat. I den har jag lagt mycket sånt som vi fått eller fått lära oss under utbildningen. Där finns en flik som heter "Tema". Där hittade jag fantastiska temaplaneringar inom många olika ämnen. Kolla bara:

- 50-60 talsrock för åk 5 och uppåt
- Tema: Rymden "Den nya planeten" integrering mellan svenska, matematik, bild, musik och drama/rörelse
- "Jag sitter på ett berg", naturtema för förskolan
- Tema: Mozart för åk 5 och uppåt integrering med ALLA skolämnen
- Tema om scenkonstens utveckling "Från scen till scen" i ämnet musik.

Sen vet jag att jag har fler någon annanstans. Och i onsdags delade vi alla med oss av våra fältstudierapporter, en massa olika arbetssätt och områden i matematik med andra ord. Fan vad bra. TUR att man haft ambitiösa klasskamrater i åren tre. =)

Jag vill börja jobba.

Och tjäna pengar.

1 kommentar:

Angelina sa...

Ja, min skola är helt sjuk. Men det är för att det närmar sig slutet av terminen, som du sa, två veckor kvar ungefär. Så dom proppar in alla prov/läxor nu i slutet. Hahaha, det är faktiskt hemskt, jag försökte hålla mej från att skratta.. men försök hålla dej när en ganska mullig skåning ropar upp "Orange" under andakten. Jag klarade det i varje fall inte haha! Nej lärare tror jag inte jag kommer bli ;)