29 juli 2011

Nåt gott på kvällskvisten

I går kväll åt vi en smarrig sak, receptet hittade jag i Coops medlemserbjudandebroschyr som jag tycker är skitonödig. De skickar nämligen ut kuponger, och vem fan använder kuponger? Men den här veckan hade de alltså ett smarrigt recept också, så här:

För 2 pers:
100 g vit choklad, smält den i vattenbad.
125 g kesella, rör ner i chokladen.
1,25 dl grädde, vispa och rör ner i kesella/chokladblandningen.
Fördela i prtionsformar av nåt slag, tex små dricksglas. Låt stå i kylen minst 2 timmar.
Servera med valfria bär.

Det här är inte exakt samma recept, för där fanns en jordgubbssalsa med massa exotiska frukter som jag inte ides göra, utan jag serverade med björnbär, vinbär, hallon (trädgårdsblandning från Coop).
Det blev svingott! Ibland kan jag tycka att vit choklad blir lite för mycket och slemmigt i halsen, men kesellan är lite syrlig så det blev perfekt. Denna rätt är inte LCHF-riktig, för första ingrediensen på vit choklad är socker. Men ändå... Det blev ingen bild för jag kom på det när den var halvuppäten.

Inga kommentarer: