28 juli 2011

Något att titta på

Jag har funderat på någon serie jag kan titta på samtidigt som jag stickar eller virkar, men haft svårt att komma på nån. Så vad gör man? Jo, man googlar, naturligtvis. Hamnar på Wikipedia, naturligtvis. Där fanns alla amerikanska tv-serier genom tiderna, typ (ja, det måste vara amerikanskt för andra engelskpråkiga dialekter kan jag inte förstå samtidigt som jag tänker på annat och svenska serier är jag inte sugen på).

Jag sammanställde en lista:
Beverly Hills, har jag ju bara sett flyktigt i min barndom
Cityakuten, kanske inte är nåt att ha efter att man sett Greys Anatomy
Dallas, den gamla godingen som jag inte sett alls
Dexter, som folk pratar om
Doktor Quinn, som jag följde slaviskt varje onsdag kväll kl. 20.00.
Felicity, kikade jag på när jag flyttade till Stockholm, flyktigt
Glee, finns de som säger att den är bra och de som säger att den är dålig
Lilla Huset på Prärien, kanske min första kontakt med en tv-serie, ljuva minnen med Laura och hennes familj. Har även läst böckerna
One Three Hill, kikade jag lite på när jag bodde med Julia, andra omgången.
Scrubs, har jag sett väldigt mycket av redan.
The Vampire Diarys, pratas det ju också om, men är den läskig?

Och duger inte nån av dessa, så kan man ju slå till med Blossom, Clarissa eller förstås Sunset Beach. I den gör det ju absolut ingenting om man missar lite för att man räknar maskor eller gör nåt svårt, tankekrävande samtidigt för det händer ju ändå ingenting...

Nu ska jag gå och duscha av all svett som jag utsöndrat under min 34 km cykeltur som jag genomförde för en stund sedan. Jag är mäkta imponerad av mig själv. En mil till så är jag uppe i den faktiska sträcka som ska cyklas den 13 augusti.

3 kommentarer:

ejkej sa...

du funderar inte på att se någon BRA serie? okej det fanns kanske någon bra där men...

six feet under. bästa ever.
big bang theory är ju kul.
skins (fast den är engelsk, men jag fattade och jag är rätt kass.)
brothers and sisters kan funka.
våra vänners liv men den är svensk.

finns ju jättemånga fler egentligen men alltså. Du vet.

Almapower sa...

Tack! Precis vad jag behövde, lite nya, fräscha idéer! Big Bang har jag sett, den är störd och passade perfekt som stick/virkserie.

Anonym sa...

haha sunset beach är ju given, måste du koncentrera dig på stickningen en stund och titta på den så gör det inget, de har ändå inte lämnat rummet eller bytt samtalsämne när du åter koncentrerar dig på tvn! :) Vad roligt att du uppdaterar ofta igen!!! //Julia