24 juli 2011

Återuppstånden

Ja, kanske är bloggen det nu. Eftersom jag har tre veckor sommarlov kvar och många långa ensamma dagar, så kanske jag använder bloggen till att uttrycka mig, och dela med mig av saker och ting. Som till exempel hur fint zucchinin växer i mitt land, eller vilka framsteg Stella gör eller vad jag bakat eller annat som jag tror att jag kommer att pyssla med.
Syster har varit här med sin familj. Hon och barnen kom för fyra veckor sedan, mannen och hundarna för två veckor sedan. Eftersom hon har en fyraåring med energi för att driva ett kärnkraftverk så har det varit fullt ös - medvetslös mest hela tiden. Dagarna har gått skitfort och jag fattar inte att fem veckor av denna oändliga ledighet har passerat så fort. Det var roligt, men i dag har de åkt hem och det känns lite tomt. Inte så lite heller. Men jag ska inte sörja, utan ägna mig åt sånt jag vill göra på min egna lediga tid.

Jag vet av erfarenhet att jag skriver mer när jag är ensam mer. För det blir som att jag skriver det jag vill dela med mig av. Sen om nån läser är ju en annan sak, jag har i alla fall delat med mig och delad glädje är dubbel glädje och delad sorg är halv sorg.

Nu när jag bytt några bilder här på bloggen, och skrivit ett inlägg så ska jag sätta mig och alternativ 1: lyssna på radio eller alternativ 2: titta på nåt på nån playkanal samtidigt som jag fortsätter virka på evighetsprojektet mormorsrutesjal till min goda vän Julia.

Tack och hej!

Inga kommentarer: