14 januari 2011

Surfvanor

Jag har tänkt lite på det här med vad man gör på internet. Vad läser man? Vart hänger man?
Efter lite fundering har jag kommit på vad jag själv gör mest.

1. Letar recept på mat och godsaker. Jag kan typ surfa runt på receptsidor och tycka att det är jättekul.
2. Allt om stickning, börjar oftast med att jag undrar nåt, vilket ofta leder mig vidare till stickbloggar och andra hemsidor med liknande innehåll.
3. Och något mer som jag inte kommer på just nu.

 Jag surfar inte:
1. På YouTube annat än i jobbsyfte eller när någon tvingar mig att titta på nåt.
2. På dagstidningar (fast jag kanske borde, men jag lyssnar ju på radio två gånger om dan).

Det finns ingen särskild anledning till detta, det bara blir inte.

Vart surfar du?

Idag gick klockan i musiksalen paj för att en unge råkade kasta en boll på den. Då förklarade jag att om man någonsin ser en boll i musiksalen så tar man tag i den och för ut den i kapprummet. Jag tror alla förstod.
Nästa lektion ägnades åt musiklyssning och eftertanke för niorna, så då tog jag urverket från den trasiga klockan och en lp-skiva och gjorde en ny fin, musiksalspassande klocka. Allt till ljudet av Slipknots "Before I Forget". Tydligen så gjorde det oljudet mig kreativ.

Adjö.

1 kommentar:

Annica - mamma till Elias sa...

Jag kollar mest bloggar och facebook