5 januari 2011

En lista:

Det är inte så kul att vara ensam hemma som jag hade tänkt mig. Jag har bara gjort en massa hushållsarbete känns det som, och nu känner jag mig lite låg för vem fan blir lycklig av att göra hushållsarbete. Så istället för att hämta in köttfärs som jag borde så ska jag fylla i en lista. Det är stimulerande tycker jag.

1. Hur gammal är du om fem år? 31 år gammal.
2. Vem var den sista du träffade? Gunnar, för jag svängde in där en sväng när jag var ute med Rex.
3. Hur lång är du? 162
4. Vilken var den senaste film du sett? Inception. Den var bra.
5. Vem ringde du senast? Fia, för hon hade ringt och jag skulle kolla hur tågresan hade gått.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Det var också till Fia och det löd så här: "Är du framme än?".
7. Vad är dagens planer?Att få in den där köttfärsen, laga mat, göra mig lite representabel och sen åka till Pajala och titta på revyn. 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Om det är en person jag inte känner så väl, så vill jag hellre sms:a.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är separerade sen 1988.
10. När såg du senast din mamma? Igår.
11. Vilken ögonfärg har du? Blågrågröna eller nåt.
12. När vaknade du idag? Jag vaknade litegrann kl. 8. Sen klev jag upp ungefär halv nio. Ooo, ljuva jullov.
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men man kan säga att en katt har hittat mig. Det var när vi bodde i Urbans och katten strök omkring utanför vår lägenhet. Jag minns inte hur det hela slutade. 
14. Vilken är din favoritplats? Hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? En varm stadsbuss i juli, ståplats.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag är kanske fortfarande i Anttis, i vår nybyggda timmerhus. Men vad vet man?
17. Vad skrämde dig som barn? Maskar, björnar och att mamma skulle försvinna.
18. Vem fick dig att skratta senast? Det var säkert Anders. Han sa säkert "Njet, spatsiba".
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Det tror jag.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en liten vit bärbar sak, men använder den inte så ofta.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Om jag har varma Anders brevid mig så klarar jag mig i trosor, har jag inte det så blir det full pyamasmundering.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre: Norrbotten, Ångermanland, Södermanland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Gud ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Yllesockar! Eller sockar bara.
26. Är du social? Jag vill iallafall ha folk omkring mig...
27. Vilken är din favoritglass? Big Pack Polkagrisglass fast jag tror inte den finns längre och dessutom så tål jag ju inte den.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Investera dem skitsmart.
29. Tycker du om kinamat? Fråga mig istället om jag tycker om thaimat. För DET gör jag!
30. Tycker du om kaffe? O ja.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten
32. Sover du på någon särskild sida? Nä.
33. Kan du spela poker? Nog kan jag, men jag är kanske inte så bra.
34. Tycker du om att mysa? Jag har levt utan mys stor del av mitt liv. Jag har mycket mys att ta igen. Jag älskar att mysa.
35. Är du en beroendemänniska? Nää...
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Det vill jag.
38. Kan du några andra språk än svenska? Jag fattar ju meänkieli och lite finska. Och så kan jag ju engelska helt okej också.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när min vän Julia fick blindtarmsinflammation när vi var på klassresa i Stockholm.
40. Föredrar du havet eller en pool? Jag är lite rädd för havet. Men jag gillar nog det ändå lite bättre. Det är som mer äkta.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Helst? Hemmet och kläder.
42. Äger du dyra smycken? Nej, men billiga.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett tuggummi. Men nu börjar jag bli hungrig och kanske måste jag snart hämta den där jävla köttfärsen så vi hinner äta innan vi ska till Pajala.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Andreas.
46. Välj ett ärr på din kropp? Det coolaste men som inte syns så mycket är ärret under ögonbrynet som jag fick när jag fick en vas i skallen. Det finns ett blogginlägg om det, citerat från Lunarstorm.
47. Vad har du för ringsignal? Ring, ring... Det är dumt, för hela världen har samma så man vet inte vems telefon som ringer. Och så hörs den inte så bra heller.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nej, tyvärr. Det jag hade gick åt i branden.
49. Flirtar du mycket? Alltså, jag flirtade inte mycket när jag var singel så varför skulle jag göra det nu? Jag vet nog inte hur man gör, ens.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Jag har glömt vilken det är..
51. Kan du byta olja på bilen? Kan och kan. Hur svårt kan det vara?
52. Har du fått fortkörningsböter? Inte än, men jag vet att det är på väg.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Kopparberget, boken jag fick av en tant på tunnelbanan. Det slutade spännande så jag måste få tag i fortsättningen.
54. Läser du dagstidningen? Nej, men Haparandabladet i bland hos mamma och Gunnar.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Neeej?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? p3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Spara äggvitorna. Vispa äggvitorna för sig, till skum. Vänd i äggvitorna.
59. När var du i kyrkan senast? På annandagen för då hade vi konsert. Jag spelade Stilla Natt grymt bra om jag får lov att säga det själv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pastor Magnus hette katten! Han bodde i de gula lägenheterna mittemot urbans, hos vem minns jag inte... :) /Julia