21 januari 2011

Inspiration med mönsterkris

Idag köpte jag mig ett fint garn, helt i mina färger, på Konsum när jag helghandlade i godan ro. Nu funderar jag på vad jag ska sticka av det. Det är sånt där som mönstrar sig själv så jag ska inte göra nån mönsterstickning även om jag är sugen att testa på det. Jag tänkte lite på benvärmare, men hur ofta använder jag det? Sen är ju garnet gjort för sockar, men jag har nu tre par som jag verkar klara mig med ett tag (när det är riktigt kallt så har jag på alla tre i mina varma nya skor), så det är jag inte sugen på. Kanske ett par vantar, men det har jag egentligen också. Jag är mest inne på att göra en mössa, och att sticka den med en rundsticka. Jag har letat och letat efter ett lämpligt mönster, men har inte hittat nåt, så det lutar åt att jag får freestyla igen. Lillebror önskade sig också en mössa här om dagen, kanske teststickar jag åt mig själv först, och sen åt honom? Vi får se.

Först ska jag basta!

1 kommentar:

Fem i familjen sa...

Benvärmare har jag funderat på att sticka eller virka. Lägg upp bild sen när du skapat något. Kul att få se. Kram.