5 januari 2011

2010 - Chockens år

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bilade hem från Prag. Blev sambo på riktigt. Var på cykelsemester.

Dog någon som stod dig nära?
Min bonusfarmor H lämnade oss i början av året. Vi var inte världens tajtaste, men hon fanns ändå alltid där.

Vilka länder besökte du?
Tjeckien och Finland.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
15 januari, för det var då vi fattade.

Största misstaget?
Misstag... misstag... Nä. Kommer inte på nåt.

Bästa köpet?
Min varma, röda vinterjacka, och min varma sköna karvalakki. Jag älskar att inte frysa!

Vad spenderade du mest pengar på?
Livet med allt vad det innebär. Flytt, bilköp, hundkastrering, renar...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att vi lyckades laga punkan på cykeln alldeles själva. Att slippa åka tillbaka till Stockholm igen efter julledigheten. Att få höra fina saker om mig som musiklärare. Att bli älskad av den finaste mannen på jorden gör mig glad varenda dag.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
I need a dollar - Aloe Blacc är themesong för Fias vistelse i Anttis.
Fuck You - Lily Allen är låten Anders hade i huvudet vår första helg tillsammans.
Poppa Joe - Sweet, är låten jag dunkar när jag behöver återfinna kraft och styrka.

Hur tillbringade du julen?
För första gången på många, många, många år har jag tillbringat hela jullovet hemma i mitt egen hem. Kanske är det första gången. Julen spenderades i mamma och G:s nya hus med familjen och min farmor.

Blev du kär i år?
Äntligen, äntligen, äntligen får jag svara: JA! på den frågan. Jag vet inte var det kom ifrån, men det gjorde det och jag vet nu verkligen vad kärlek är.

Favoritprogram på TV?
Jag tittar inte på tv, fortfarande. Men serier jag upptäckt i år är Grays Anatomi och How I Met Your Mother.

Största musikaliska upptäckten?
Sen jag blev musiklärare lyssnar jag på musik på ett helt annat sätt. Mycket med intresserad och koncentrerat lyssnar jag efter hur musiken spelas och vad som händer i den.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag var nog hemma hos mamma, jag vill minnas att jag lagade pannkakstårta som inte blev så bra.

De bästa nya människorna du träffade?
Min nya kollega AA är en trevlig, fin person som kan mycket och har mycket att lära mig, bland annat hur man spelar dragspel. I början av året hade jag en lärare som var (är) en fantastisk person. Annars har jag mest återträffat personer jag känt till och varit bekant med, men inte känt så väl.




2010 - Chockens år. För det är året då det hände så mycket stora grejer. Folk som blivit ihop, skaffat barn, gjort slut, flyttat. Väldigt mycket såna grejer på kort tid kan inte bli annat är chockartat för samtliga inblandade. Eller för utomstående. Jag menar, jag själv har gått från studerande självbo i pytteliten etta i storstad till sambo i villa med fin bil och ny hund på landsbygd och heltidsjobb. Det är en resa som heter duga, men vi har gjort den tillsammans och det känns bara fint och rätt och bra. Fortfarande.

Inga kommentarer: