8 april 2010

En fantastiskt bra uppsatsdag

Jesus vilken bra pluggdag detta är!
Började dagen med ett stavningstest på några småländska barn i årskurs ett. Det var himla kul och de var så söta och snälla och gjorde precis som jag sa.
Sen har jag strukturerat upp uppsatsen lite och börjat fundera på vad jag ska skriva under de olika rubrikerna. Jag har även letat litteratur inom området, och det finns ju inte så mycket. Allt är typ från början på 1900-talet och det handlar inte om dialekt och stavning. Jag borde alltså forska om detta på riktigt, men först ska jag kanske bli godkänd på den här uppsatsen. Haha. Tillslut har jag hittat några undersökningar som jag ska kika närmare på nästa vecka.

Efter en effektiv dag som började kl 06.00 så är jag rätt så slut i huvet. Nu vill jag ut i solen och ingen annanstans.
Nu kommer Fia och hämtar mig! Hej då!

Inga kommentarer: