14 juli 2009

Välkommen hem!

Jag brukar hålla det jag lovar. Jag brukar inte lova sånt jag inte med säkerhet vet att jag kan hålla.
Här kommer bilder på min enkla boning:















Den är liten, men naggande god. Jag trivs finfint och får hemlängtan när jag tänker på hur trevligt jag har det. Nu är jag ju hemma så jag slipper få det.
Jag har inte sovit här många nätter, och inte tillbringat många dagar här heller, men bra känns det. Kanske inte en bostad att ha för alltid, jag är lite för gammal för att bo så här litet. Alla mina grejer får inte plats, vad jag framför allt saknar är mina köksgrejer som jag fått ställa undan, lite koppar och sånt.
Det kommer att blir trångt den dagen jag får långväga besök som vill sova över, men som jag brukar säga: "Nog får det plats".

Då har ni sett bilder. Men det är ju bara bilder. Jag tackar inte nej till ett besök, jag ser bara chansen att få göra kaffe till fler än mig och att få använda mina kaffekoppar och jag testar gärna var gränsen går när man inte får plats fler. =)

Välkommen!

1 kommentar:

julia sa...

Men herregud kvinna vad fint du har gjort!!! Vilka söta barstolar, och snygga tavlor ovanför pianot! Visst kan man ha det mysigt även i en liten lya? jag har precis flyttat ut från min, men jag trivdes oerhört bra i den! Man får köra på compact-living och shoppa på ikea, de brukar ha smarta prylar som sparar plats... :)