20 juli 2009

Bada eller blåbär?

I onsdags var jag ledig. Solen sken. Jag vaknade och valde mellan att gå och bada eller att gå ut och kolla om jag hittade några blåbär. Jag valde det senare. Jag valde rätt.

Två minuter från mitt hyreshus (med bostadsrätter visserligen) fann jag blåbär.
Det var ungefär som att vara hemma i skogarna, fast inte alls. För jag hade shorts på mig, blev inte ihjälbiten av mygg och behövde inte vara rädd för björnar. Och såg en fästing.


Sällskapet


Skörden

Det blev två påsar blåbär rätt in i frysen. Nu behöver jag bara en ugn så kan jag baka en smarrig blåbärspaj. Annars får jag väl ha dem i filen, det är gott det med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ser att C bidrar med sin vanliga slöa stil! = )
Pappa och Markus hade plockat blåbär. Typ 4 liter på en 20 min...Så gott om dem finns i hans skog. GOTT!