11 juli 2009

Omskolning?

Jag är så less, på barn. Gud i min himmel. Ta bort barnen. Låt dem försvinna, iallafall en liten stund. Jag vill gå på lantbruksskola och omskola mig till bonde. Inget tjat. Inget gnäll. Inget barnsurr.

Fast det är kanske bara regnet som gör det. I morgon kommer det nya barn.

Det känns inte så bra att vara less på barn innan jag ens är klar med min lärarutbildning. Men å andra sidan, hur många lärare jobbar på kollo under sommaren? Hallå. Det går ju inte. Man orkar ju inte, egentligen. Det finns väl nån anledning till att lärare har åtta veckors semster på sommaren. Nå väl. Plugg till hösten. Bara plugg. Skönt. Det känns kul. Jag vill ha ett extraknäck som inte har med barn att göra. Säg till om du har nåt.

Här är iallafall DJ Marika:



Och okej, det är fortfarande lite kul och jobba. Ganska mycket. Men just nu har jag roligare utan barnen. Ge mig soooool!

Adjö.

2 kommentarer:

Robert sa...

Du tycker om barnen egentligen. Det är väl ändå barnen som är livets efterrätt, eller var det huvudrätt? eller gäller det bara barnbarn?? nåväl.
Håll ut! Solen kommer snart tillbaka och då blir allt frid och fröjd. Och lite sol måste ni ha, du ser väldigt brun ut :-) Ciao

Johanna sa...

Dela ut tidningar?