6 maj 2008

Modepoliserna som jag definitivt ogillar


Ursäkta mig, men jag måste få uttrycka mig. Jag avskyr verkligen modeprogram av alla de slag, där någon sitter och tycker vad folk ska och inte ska ha på sig. Jag blir nästan arg, jag har väl på mig vad fan jag vill! I synnerhet när folk pratar mode blir jag irriterad. Bilder kan jag se på och till och med inspireras av. Det är också okej att säga vad som kommer att vara inne i vår, men när de börjar säga vad som är ute, vad som är fult, vad man bör undvika, då börjar jag koka! Ta leggings till exempel. Det är kanske tredje sommaren som de syns på var kvinnas ben. Jag minns själv när de kom tillbaka i modet, från att ha slumrat gott sedan tidiga nittitalet. Och jag tyckte det var så fult, strumpbyxor ska det vara, tyckte jag. Sommaren efter, alltså förra sommaren var det mitt favoritplagg, och nu, ja nu är de tydligen helt ute. Hallå. Ser jag rik ut eller? Tack och lov att folk ändå har på sig vad de vill så långt det går.
Sen så styr ju modet såklart. Jag kan ju inte köpa sånt som inte finns i affärerna även om jag vill.
Jag har radion på nu, och där pratar de mode, därav mitt behov av att få uttrycka mig. De pratade nyss om uppvikta jeans. Personligen gillar jag det, det är mycket praktiskt när man inte riktigt vet vad det kommer att bli för väder, dock trodde jag att det inte var så modernt längre eftersom det har hållit i sig ganska länge. Men nähä, uppvikt får det tydligen gärna vara. Så bra då. Nog för att jag hade fortsatt ändå... Idag har jag på mig mina (blå) Lee-jeans, en rosa t-shirt med inbyggt linne som säkert är ute (inhandlat på H&M för ett år sedan), och så blir det nog mina rosa ballerinaskor och den svarta manchesterkavajen som hängt med ett tag. Vilken jag ärligt funderar på att byta ut snart. Den har tappat en knapp också...

En hit i sommar är tydligen gladiator sandalen (se bilden).

Så där ja. Jag har uttryckt mig klart. Nu ska jag göra lite nytta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men fräken svala, har du funderat över vad det är du blir så upprörd över inom modesvängen??? Kom ihåg att du inte är störd av de skäl du själv tror :P

Anonym sa...

Har själv aldrig heller förstått mig på mode och varför man ska anpassa sig. Då tycker jag stil och särskilt personlig stil är mycket roligare och intressantare :)