15 maj 2008

Din arbetsgivare kollar upp dig på nätet!

I morse satt jag och bläddrade i "Studentliv" (en av typ 40 tidnigar som kommer till mig nu och då) när jag åt frukost. Där fanns en artikel om att det blir allt vanligare att arbetsgivare kollar upp arbetssökande på internet innan de anställer dem. Då ska vi se. Jag gör en sökning på mitt namn på Google.
Vad är mina odds att få anställning? Vad skulle arbetsgivaren tänka och tycka?
Detta dyker upp:

- Veckobrev från två av arbetslagen på min skola som klargör att jag kommer att ta över musikunderviningen efter påsk i år. (Bra, visar att jag fixar att jobba och plugga samtidigt).
- Jag har gjort ett test om koldioxidutsläpp och därmed förtjänat en jordglob på websida. (Aha, hon är miljömedveten!)
- Att jag varit med och skrivit musik till Erkki & Laura där det också framgår att allt arbete är ideellt.
- I alla fall två personer har mig som vän på Facebook.
- Under en dag som hade med Populärmusik från Vittula att göra fanns jag som moderator och presenterade och avtackade föreläsare m. fl. (Hon är inte rädd för att stå inför folk).
- Ett kort arbete om Karvonens ladugård som jag gjorde på mellanstadiet.
- Jag säljer en bok på kurslitteratur.se. Som ingen för övrigt vill köpa och det förstår jag ju för vem vill ha den boken? Inte jag. Uppenbarligen.

Det är det man hittar och nu ska jag nog kräkas en stund för att jag är så präktigt duktig. Sen finns jag ju förstås på hitta.se (fast med fel adress, oansvarigt?) och andra söksajter där man kan få veta saker om folk. Jag kan nog känna mig trygg än så länge. Inga pinsamma festbilder och sånt. Jag vet ju att det finns, men var? Det säger jag inte! Haha!

Och apropå att vara duktig så har jag omorganiserat mitt plugg idag. Det känns mycket bra. Jag har också börjar med att inte följa det, men det får gå ändå. Känner ingen ångest för det än. Bara det är gjort det som ska till på söndag så är jag nöjd. Men det SKA det vara.

Nu sova!

Inga kommentarer: