14 maj 2008

Bortkastat...

Igår upplevde jag att jag slösade bort mitt liv. Jag kom hem, hade tänkt plugga men kom mig inte för, så jag gjorde 1000 andra oviktiga saker istället. Som till exempel att sova i soffan en timme, för jag var så trött, så trött. Liksom i måndags, men då härdade jag ut. Det var väldigt tråkigt att känna så, speciellt eftersom jag inte riktigt har tid att slappa ner mig. Absolut inte. Så jag har bestämt mig för att se alla dagar fram till 5 juni som vardagar. Utom de två kommande lördagarna för då har jag saker för mig.
Jag ska ta tag i plugget. Göra en ny studieplanering och följa den den här gången. Det kändes nämligen väldigt bra i torsdags och fredags när jag gjorde det.
Egentligen borde jag börja idag. Typ nu. Eller ska jag bara låta mig vara ledig i kväll? Jag gör ju ändå inget vettigt när jag är ledig. Så svårt det här med tiden...

Jag kommer att fortsätta mitt vik även sista skolveckan, och nästa termin. Jag satsar även på att fortsätta med mina heltidsstudier. För jobbet kommer inte att bli 50% som nu. Snarare 30, det känns lagom. Och nästa kurs kommer med största sannolikhet inte att bli som denna termin. Dock, jag har lärt mig massor! (Undra när jag ska hinna skriva min examination?)

Och apropå examination, vad ska jag skriva om i min C-uppsats? Vad är jag intresserad av? Jag kanske har skrivit klart den om ett år, så det är väl dags att börja bestämma sig. Svårt, tänk att den dagen närmar sig trots allt.

Vilket svammel det blev idag. Jag kan berätta att idag var jag på jobbet kvart i åtta, redo att möta elever kl 8.10. Men inga elever kom. Jag gick för att undersöka och fick veta att så gott som hela skolan har orienteringsdag (en hel dag med orientering, hu!) så min första lektion började 11.50.
Nå, jag fick massa annat gjort, bland annat har jag alla lektioner för resten av veckan och nästa vecka färdigplanerade. Samt rytminstrumenten i ordning. Jag trivs förvånansvärt bra som musiklärare. Men en heltidstjänst som det skulle jag inte vilja ha. Det orkar nog inte varken kropp eller själ. Men varierat med lite svenska eller nåt annat lungt blir det nog bra.

Nu ger jag mig. Grattis till den som orkade läsa så långt! Tack för att du var intresserad av mitt liv!

1 kommentar:

Tilda sa...

Tack :) För jag orkade ;)
Kul att du har fått ett vik! :)