15 mars 2008

Baciller på tuben

Jag vill skriva här oftare än jag gör, och jag kommer på så bra saker jag kan skriva om när jag lever mitt liv, men sen, när jag ska skriva, så minns jag ju inte vad jag tänkte skriva om.
En sak minns jag.
Jag blir inte så lätt äcklad av saker och ting. Maskar och larver är en sak (två) och sen är det lite andra allmänt äckliga saker. Och till sist:

Man sitter på tunnelbanan på väg någonstans, lite lagom reseavslappnad. Så sitter det någon mitt emot en och nyser, rätt i handen. Atjoo, atjoo, och håller handen för munnen, utan vante. Så att bacillerna fastnar där, och sen när de tar tag i stången för att gå ut ur tåget, så fastnar alla bacillerna där. Och så vips! Så fick man själv en förkylning till! Bläääääää!!!
Varför inte bara nysa i jackärmen?! Så bacillerna fastar i tyget och dör.

Sen har jag även tänkt på min titel på bloggen "Tyst tänkta tankar", jag blev lite nöjd över mig själv här om dagen när jag kom på hur bra den var, för att den var sann. Jag har på senaste tiden blivit extra mycket anklagad för att jag inte berättar något för mina vänner.
Min familj kan ju intyga att jag varit sån hela livet, min syster berättar allt, jag berättar inget. Fråga mamma. Men det beror ju på att jag inte har så stort behov av att ventilera mig åt många personer. En del har det, andra inte.
Jag pratar ju när jag känner att jag vill och behöver prata.

Jag har också lärt känna en ny del av mig själv på senaste tiden, nämligen den pratiga Marika. Den som driver ett samtal framåt, bjuder på sig själv och skämtar. Det är intressant att prova den här rollen, även om jag tvivlar på att jag skulle orka med den i längden, eftersom jag ger mer av mig själv än jag är van vid och har behov av.
Man skulle kunna säga att det är motsatsen till det jag nyss skrev, om att jag inte pratar. Men det handlar om olika slags prat vill jag bara poängtera.

Det är hemskt trevligt att ha en egen blogg, för jag får skriva så mycket jag bara vill om mig själv, om jag vill! =)
Vilket nog också är en anledning till att jag inte behöver prata så mycket, för jag skriver istället.

Nu ska jag ta med Chicko ut på en cykeltur!

Inga kommentarer: