16 januari 2008

Då och nu

Hej, jag heter Marika. Jag är 23 år, singel och kokar köttsoppa idag för första gången i mitt liv.
Jag börjar fundera på att göra något åt mitt singeltillstånd, men jag har liksom ingen lust att anstränga mig. Det är det som är problemet. Hade jag det så skulle det väl inte vara nåt större problem.

Jag har nyss läste lite i min blogg som jag har, eller snarare hade, på Lunarstorm. Så gammal jag är, jag sa hela namnet, inte Lunar. Jag gick in där för att ta bort den, men då kom jag på att jag massor skrivet i bloggen där. Det kan jag inte bara kasta iväg. Det måste sparas. Jag skrev verkligen bra på den tiden. När jag var 18 tycket jag att jag var gammal. Det tycker jag inte länge att jag var då. Det tycker jag inte heller att jag är nu. Men snart blir jag 24, och det är ganska vuxet. Man ska egentligen vara förlovad vid det här laget. Det är jag inte heller. Men jag lever ett lungt, tryggt och stadgat samboliv med Alex. Trots det så är det ju nåt som saknas...
I min Lunar-blogg var jag väldigt utelämnande, jag är inte det lika mycket nå mer. Jag var det i våras också. Jag vet inte vad som har hänt. Är jag rädd för att blotta mina innersta känslor? Det vet jag inte, det tror jag inte...

I kväll ska jag på Power Yoga. Det ska bli oerhört spännande. Nu borde jag gå ut med Chicko faktsikt. Innan det blir mörkt. Jag gör nog det nu.

Hejs!

Inga kommentarer: