22 mars 2008

Långfredagen

Igår var en väldigt bra dag. Den hade allt som en lyckad påskhelgsdag ska ha, bland annat pimpling, skidåkning, bastu, vin och vänner.
Jag fick som väntat ingen fisk på pimpeltävlingen, men jag vann ändå en mycket fin tumstock, jag är extremt nöjd! När jag satt där på isen och snön yrde och det nappade dåligt fångade jag upp följade och lade i minnet. Jag tycker att det beskriver en pimpeltävling ganska bra.
- Det borde ju nappa bra när det snöar.
- Det är väl inte konstigt att det inte kommer nån fisk när det inte är nåt vatten! (Gör sig bättre på meänkieli men jag kan inte riktigt återge det).
- De där har fått fisk, de använder Maggots, jag har ju mask, man kanske skulle byta?
- Klockan ett byter jag taktik.
- Varför har ni pimpeltävlingen där det inte är något vatten?

Sedan har jag alltså bastat, skrubbat bort Stockholmssmutsen. G sa att golvbrunnen kommer att bli full med löss och mamma sa att då var det ju tur att hon har städat den nyss.
Sedan har jag druckit vin och lite farlig sprit som gjorde att mitt besök på krogen varade typ en kvart. Och det som hände sen skedde ju efter midnatt så det var ju idag och då räknas det inte till den perfekta dagen igår.

Det var det!

Inga kommentarer: