23 mars 2007

De små valen

Är det så att det är de små valen i livet som säger vem man är?

Ica eller Konsum
NSD eller Norbottens Kuriren
Hemmets Journal eller Allers
Punkt SE, Metro eller City
Renrasig hund eller blandras
Dillchips eller Sourcream & onion

Eller är det de stora?

Lärare eller präst
Samhällsprogrammet eller estetiskt program
(m) eller (s)
Landsbygd eller storstad

Det kan man ju fundera på. Om jag träffar en präst som gått samhälls, är moderat, trivs i storstan, handlar på ICA, läser NK, Allers och City, har en renrasig hund och gillar Sourcream & Onionchips så borde det enligt ovanstående vara min totala motsats.
Och vad vill jag säga med det här då? Ingen aning. Det är bara en tanke.

Idag är det fredag, det tänker jag ignorera eftersom jag sitter här, ännu en fredag, hemma i mitt rum med min hund, datorn och tv:n. Jag låtsas att det är en vanlig vardag. (Så jag kan kanske plugga lite också). Jag har haft en väldigt angenäm vecka på min VFU, det har varit mycket givande och roligt. Mina tankar har varierat mycket. Ena dagen funderade jag på varför jag läser musik, andra dagen vill jag inget hellre än själv få hålla i musiklektioner med egna klasser. Det är ungefär jag och mitt liv i ett nötskal just nu. Mycket ambivalent... (Bra ord!)

Hej då!

PS. Idag har jag haft körkort i fyra år. DS

Inga kommentarer: