4 april 2007

Frid i sinnet

Det är vackert här. Fast våren är som fulast här just nu kan jag inte känna annat är lugn och ro i min själ. Det är nog det som är det vackra. Det finns ingen stress någonstans, trots stora funderingar så är jag helt lugn. En promenad med hunden på en skogsväg. Att tvätta lite kläder som inte är bara mina, att laga mat och koka kaffe som inte bara är till mig, att rensa en garderob och städa en strykbräda som inte är min, det fyller mig med lugn, ro och någon slags lycka. Det är helt enkelt så att jag är inte skapt att leva själv. Jag ska bo med andra, för ensam trivs jag inte.

Jag är hos Syster nu. Det är så skönt. Chicko trivs dock lite si så där. Det som är bra är att hon får vara ute lös hur mycket hon vill. Det som är dåligt är att det bor en 18-veckors jämthundsvalp i huset som hon inte är så förtjust i. Fasktiskt så oförtjust att hon vägrar komma in genom dörren om hon ser att han är i hallen.
I torsdags hade Chicko bott hos mig i ett år. Mycket har hänt. Hon har flyttat till Pajala. Fått börja sova i soffor och sängar. Åkt tåg, flyttat till Stockholm och en massa annt förstås! Och hon verkar må bra! =)

Hej då!

Inga kommentarer: