18 september 2006

Mr. Perfect

Kriterier för Mr. Perfect, utan inbördes rangordning.

-Har inget emot att bo på landsbygden.
-Tycker om att laga saker, snickra, osv.
-Är även bra på det (läs: händig)
-Tycker om naturen.
-Tycker om djur.
-Hyser en önskan om att gifta dig.
-Vill ha 3-4 barn.
-Klarar av att lyssna på ett idogt hårbottenskliande, spec. nattetid.
-Orkar lyssna på mina reumatiska besvär.
-Är beredd på att ta hand om en gammal ledbruten gumma om ca. 50-60 år.
-Jagar älg eller annat gott kött.
-Blir inte svartsjuk på mina manliga vänner.
-Ringer inte för ofta till min telefon.
-Fäller ner toaringen efter toalettbesök.
-Vill bo granne med min bästa väns familj, samt:
-Vara/bli bästa vän med hennes karl.
-Har inget emot att ha huset fullt med nära och kära ibland.
-Hälsar gärna på min familj i Anttis.
-Går inte på krogen varje helg.
-Vet om att kvinnor både fiser och bajsar (dvs klarar av dålig lukt).
-Har åtminstone ett litet hum om hur han ska klä sig bland folk (hemma går det bra med flanellskjorta och långkalsonger).
-Diskuterar gärna personlig utveckling och psykologi.

Okej, jag ger mig. Listan kan göras oändligt lång. Frågan lyder: Finns denna man?
Hur mycket måste jag stryka? Eller hur mycket är jag beredd att stryka när jag träffar någon som det KÄNNS bra med?
Träffar jag någon sån? Säger det klick en dag?
Jag tror att jag ibland tror att jag ska gå på stan eller åka tunnelbana och plötsligt finns det bara där! Kärlek.
Men det fattar jag ju, att det går inte till så. Det kan verka lite som att jag har fötterna på jorden, men huvet ovanför molnen ibland. Vad lång jag måste vara då. Väldigt lång. Jag vet hur saker är, ändå svamlar jag om hur jag skulle vilja ha det.

Nä. Nu ska jag sova. Med min snarkande hund.

PS: Det gör inget att Mr. Perfect snarkar. DS

Inga kommentarer: