25 september 2006

Dagen, helt enkelt!

Oj herregud! Nu har jag verkligen imponerat på mig själv med min förmåga att plugga/studera/läsa.
Jag är gravt imponerad av att jag har läst konstant sen kl halv fyra till nu: halv tio. Utöver det har vi idag hart en trevlig gruppredovisning där min grupp gestaltade en analys av Fem myror är fler än fyra elefanter ur ett hermeutiskt perpektiv, sedan hade vi äran att gå på den tråkigaste föreläsning i världen! Det borde vara förbjudet att föreläsa om man är så där tråkig! Har man inte visat att detta är intressant de första 15 minuterna så kan man räkna med att åhörarna börjar pyssla med andra saker, som tex; hänga gubbe, läsa andra böcker som ska vara klara i morgon, sova, prata om helgens fester mm, samt att de som skrivit på närvarolistan drar i "benstäckaren". Ni ser, ingen skillnad från gymnasiet! (Observera att jag satt kvar till slutet).
Nå, det tillhör inte vanligheterna att jag måste sätta mig å stressplugga kvällen innan, men en trevlig lördag som övergick till en extremt otrevlig söndag gjorde att mitt pluggande inte blev som jag planerat. Jag vet inte varför min kropp straffar mig på detta grymma sätt, är det inte det ena så är det det andra! Ska det nånsin gå en dag utan fysiska besvär?? Jag bara undrar. Hur ska jag må om 40 år när det är så här illa redan. Voi fan.

Ja. Det var väl det! Heippa!

Inga kommentarer: