13 september 2006

Dagen idag

Dagens händelser:
Idag kom jag försent till skolan för första gången. Det var faktiskt inte mitt fel. Jag planerade att åka med bussen kl 9.57 för att i god tid hinna träffa några klasskompisar, hitta plats å babbla lite. Men, bussen kom aldrig. Den uteblev. Nästa som kom var kl 10:12... Nu kommer jag försent tänkte jag. Desstuom stannade tunnelbanan mitt mellan Stora Mossen och Alvik, stod still säkert två minuter... ocn när man är på väg att komma försent så är två minuter extremt mycket tid. Från tunnelbanan till Aulan är det bara uppförsbacke, uppförsbacke, uppförsbacke. Vet ni hur jobbig en sån kan vara när man har bråttom. Sen vill man ju helst inte flåsa som att man har sprungit tjejmilen när man diskret försöker finna en plats i aulan med ca 200 personer... Men jag hade tur! När jag öppnade dörren så hörde jag sorlet av alla människor, de satt å pratade om nån uppgift så det var typ ingen som märkte att jag kom. Bra!
Föresläsningen var på engelska, det var två personer, en rolig man och en tråkig kvinna. Sen var den skoldagen slut. Jag begav mig till tunnelbanan med några från klassen, alla skulle åt samma håll... utom jag. Det var tråkigt för jag hade ett socialt behov.
Iallafall så stid vi där å sa inte så mycket, då sa Mathias, som är en rolig kille ursprungligen från Luleå: Vilken fin kjol du har. Jag såg nog väldigt förvånad ut när jag klämde ut mig ett "Tack!" Nån kommenterade att den var söt, sen blev det tyst igen. Men jag tänkte att jag blev så förvånad att jag nästan blev stum. Det händer verkligen ytterst sällan att nån annan än ens familj eller tjejkompisar ger en en komplimang, så från en kille dessutom! Kanske borde vi människor säga sånt lite oftare, om man tycker det alltså. Nog kan jag tycka att nån har snygg frisyr eller fina kläder, men jag säger det ju aldrig om jag inte känner personen väldigt väl, eller om det är så fint att jag verkligen inte kan låta bli!
Det om detta!

Idag har jag faktiskt pluggat när det stod "Plugga?" på min msn. Jag har läst ett tråkigt kapitel från en tråkig bok, det handlade om hermeneutik, hur man ser på något utifrån sina förkunskaper. Grupparbete i morgon. Sedan har jag börjat läsa i Matematik som språk, det verkar vara en bra och informativ men lättläst bok!

Sen har jag varit på kör! Jag var ju å lyssnade på Bromma kyrkokör i söndags, och nu skulle jag alltså vara med och sjunga. Det var jättekul! Det var lite svårt, men det var nog det som gjorde att det var kul! Fullt ös från tio över sju till halv tio! Och en liten fikapaus...
Nästa onsdag igen!

Nu är jag lite trött, och jag har lite ont i huvet. Men i morgon är en ny dag och det är ju kul och tur det!
Ha det bra!

Inga kommentarer: