24 februari 2012

Vad hände?

Jag vet inte vad som hände? Och sen har jag velat skriva igen, men inte kunnat för jag har inte vetat hur jag ska börja igen. Nu har jag kommit på hur jag kan göra.

Först ska jag försöka analysera varför jag slutade skriva. Tror att det var en kombo av tråkigheter, stress, dödsfall, en känsla av att inte kunna skriva det som jag verkligen vill (vart kom den ifrån?), depp osv. Jag har tre inlägg som ligger i utkast, får se om jag publicerar dem. Det jag vet är att jag saknat att skriva. Jag har inte någon vanlig dagbok som jag kan skriva av mig i, eller jo, men jag skriver inte i den. Och jag märker att jag blir låg när jag inte får eller kan lufta mig om saker som jag vill. Mycket som jag skriver här är sånt jag inte pratar om, det är inte för att jag inte har nån att prata med, jag har många att prata med, men vissa saker skriver jag hellre om. Vissa saker tänker jag inte ens på förrän jag börjar skriva. Alltså - jag behöver skriva.

Nu hoppas jag att ni ska få följa mig i mina tankar igen. Ni gillar ju det, och jag gillar nog att ni gör det (attention whore som man är innerst inne).

Så, för att komma igång, så tänkte jag göra en sån där dag-för-dag lista. Listan anger vad man ska skriva om/visa och så gör man det. Sen om det blir varje dag eller inte, det får vi se. Jag har ju annat för mig än att blogga. Nu måste jag bestämma mig för hur listan ska se ut. Vad svårt.

Jag återkommer.

Hej då!

Inga kommentarer: