24 februari 2012

2011 - Summering

Då var det dags igen: 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Cyklade CykelVasan, dvs 45 km på cykel i varierande terräng. Det var stört och jag har ännu inte insett att jag har gjort det. Skjöt med en riktig älgbössa. Var på älgjakt. Gick ENSAM i Stora Skogen.
Dog någon som stod dig nära?
Chicko, min gris, lämnade ju oss hastigt och olustigt under höstlovet. Hon stod mig nära.

Vilka länder besökte du?
Finland. Nåt besök till Kolari, men också en weekend i Rovaniemi med min älskling.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Jullebulles sötunge till dotter föddes ju 1 januari.
Största misstaget?
Det är jobbrelaterat och kan inte talas om här. Men, det som inte dödar det härdar.
Bästa köpet?
Mammas Skoda!

Vad spenderade du mest pengar på?
Ja du. Pengarna har gått åt, men till vad?

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Den dagen jag både blev klar med betygssättningen och skrev jägarexamensprovet kände jag mig riktigt jävla lycklig och lättad! Säkert blev jag glad för många andra saker också, men jag minns inte.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Typ allt med Veronica Maggio. På gott och ont.

Hur tillbringade du julen?
Brunch och bastu hemma hos oss. Sen tomte och mat hos m&G, tillsammans med dem, Bea m. familj och Älsklingen.

Blev du kär i år?
Jag är ju kär varje dag...

Favoritprogram på TV?
Jag tittar inte på tv, fortfarande. Men serier jag upptäckt i år är Glee och The Big Bang Theory.

Största musikaliska upptäckten?
Hoja, denna fråga är så prestationsrelaterad för att jag tror att andra förväntar sig att jag ska ha massa musikaliska upptäckter för att jag är musiklärare. Jag lyssnar inte ens på musik.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var hemma, hade tårta och fika redo hela dagen och folk trillade in lite då och då. Det var trevligt och jag hade på mig min nya långa Indiska-klänning som jag köpt i Stockholm.

De bästa nya människorna du träffade?
Nu träffar jag ju inte så väldigt mycket nytt folk. Jag träffar mycket folk, men inte så många nya. Istället kan jag glädjas åt att ha fördjupat relationen med min styvbror som nu kikar in bara för skojs skull ibland. Jag gläds också åt att jag fått lära känna mina härliga kollegor Jens och Desiré bättre under året.

Inga kommentarer: