28 december 2011

Julledig

Nu, äntligen, typ igår har jag kunnat ta jullov på riktigt. Julhelgen var precis jättemysig och fantastisk.

Dan före dan:
Umgicks med mosters Hjärta hela dagen. Vi bakade ett nytt pepparkakshus, åkte hundsläde och myste hela långa dagen. Kvällen spenderades hos mamma och Gunnar med familj, glögg och annat starkt.

Dan:
Brunch hos oss med tomtegröt och skinka (som jag griljerat själv!) och massa gott bröd och pålägg. Sen bastu, julmust, knäck och pepparkakor på det. Och stickning. Sen julaftonsfirande hos mamma och Gunnar. Kring sjutiden ville jag sova, med kämpade tappert och höll mig vaken till typ elva.

Dan efter dag:
En hel dag med älsklingen som jag knappt sett i december. Skoterkörning och hundkörning och filmmys och glögg och på kvällen förfest med de som skulle ut på galej i Pajala.

Annandagen:
Fin konsert i kyrkan. Jag var nervös, otroligt nervös. Så nervös att jag skakade innan jag skulle upp första gången. Det är riktigt länge sedan jag var så nervös. Över 200 pers i publiken. En härlig, julig konsert och sen, efter det kunde jag andas ut och slappna av.

Bara jag har någon liten plan för var dag, så kommer det här lovet att bli fantastiskt och utan skuldkänslor eller jag-är-dålig-och-behövs-inte-för-jag-gör-ingen-nytta-känslor.

Idag har jag barnvaktat ett par timmar, planerat nyårsafton, diskat undan och snart ska jag köra en maskin tvätt. Sedan är det Glee och stickning som gäller.

God fortsättning på er!

Inga kommentarer: