27 februari 2012

40 graders husfeber

Oj, oj, oj, husfebern är hög nu. Så hög, så hög. Den har varit hög ett tag nu, men nu har den stigit ytterligare. Vi har undersökt många alternativ, nu har vi hittat det bästa och hoppas på att det blir så. Om det blir så kanske vi flyttar in redan i höst. Vem vet? För att inte skrämma eventuella läsare kan jag meddela att det är i Anttis vi kommer att bo.

Nå väl. Veckan blir intressant.

En helt annan sak: Jag har börjat läsa kriminalromaner. Det är så spännande! I går blev min bok så läskig igen att jag knappt vågade sova. Det är så läbbigt att jag varken vågar fortsätta läsa, eller sluta läsa. Oftast fortsätter jag tills jag fått veta vad som händer. Sen släcker jag lampan och lägger mig nära Anders, intalar mig att jag låste dörren, och lyssnar på hundarnas betryggande andetag. Håller just nu på med Lars Keplers "Eldvittnet" (som är pseudonym för Alexander och Alexandra Coehlo Ahndoril), innan dess läste jag Camilla Läckbergs "Änglamakerskan". Bara för att vara på den säkra sidan så köpte jag Keplers "Paganinikontraktet" och Läckbergs "Fyvaktaren" på bokrean på Konsum. Som för övrigt har förlängt sina öppettider till 21.00 på vardagarna. De ni!

Det blåser läskigt ute, men nu ska jag gå ut med våra fina hundar och sedan lägga mig att läsa slutet på min spännande bok. Gud vad jag gillar att jag hittat nåt att läsa igen! Har liksom saknat det.

Hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Berätta om huset! Var ska ni bo? Ska ni bygga ett eget?