29 februari 2012

Från jag-kan-inte till hur-svårt-kan-de-va?

Alltså.
Jag ska troligtvis, förmodligen arrangera om musik för en uppsättning till sommaren. Inte vet jag om jag kan. Men nu verkar jag ha gett mig in i det, och jag tycker det verkar kul, men samtidigt så skrämmande och läskigt! Ska jag? Arrangera? Jag har väl aldrig arrangerat förut. Det har jag, lite. Men inte så mycket. Sen plötsligt tänker jag "hur svårt kan de va?" som jag införde som motto när jag började jobba på Kulturskolan. Så jag har väl gett mig in i det och jag VET att jag kommer att gå mellan dessa två känslor hela tiden. Det är lite jobbigt. Men jag tänker att det kommer att vara så lärorikt. Och varje gång jag gör nåt "fel" så kommer jag att lida och banna mig själv för att jag inte gör perfekt från början. Sån är jag. Som att nån gör rätt och perfekt från början? Nä, precis.

Jag ska avslöja del ett i husplanerna: På fredag ska vi iväg och titta på ett hus som säljes för avflyttning. Håll alla era tummar att det är okej och att vi får köpa det!

Hej då!

Inga kommentarer: