12 september 2010

Jobbe?

Trots fredagens feberattack (38,1 minsann, jag som aldrig har feber) var jag i går pigg som en mört när vi tog upp potatis. Sen åkte vi hem och röjde lite i huset, som aldrig verkar vilja ta slut på röjningsmoment.
Min pigghet gav mig hopp om en ljusare, friskare framtid. 
Ack, så jag bedrog mig. Kanske. Vaknade med nästäppa och halsont i morse igen. Och under dagen har hosta visat sig. Jag kände mig ändå pigg så vi for till Pajala och kollade in nåt som heter rallylydnad. Nån slags hundsport. Det såg trevligt ut och jag blev inspirerad till att träna Chicko lite. Vi åkte hem, provade lite. Hon kunde typ "sitt" och det var allt. Sen ville hon ut och gå för hon fattade ju inte varför hon hade kopplet på sig hemma på gården. Så vi gick och kollade när de styckade älg hemma hos Hans (min äldre, inte så ofta nämnda, styvbror). 

Och nu. Jag hostar. Jag har ont i halsen. Jag har ont i bihålorna igen. Va fan. Kan man inte bara få vara frisk? Känns ju inte ens kul att gå och jobba när man är krasslig. Jag har varit krasslig i två veckor nu. 

Nåväl. Jag ska känna efter i morgon. 

Nu vill jag att klockan ska bli mer så jag får gå och sova.

Inga kommentarer: