9 september 2010

Förkylningshelvete

Tillåt mig gnälla.
Jag är på jobbet. Jag borde således jobba. Inte sitta på facebook, läsa andras (privata) bloggar eller skriva i min egen. Men det gör jag. Vi tog sovmorgon till halv åtta i morse i hopp om att förkylningarna skulle bli bättre. Nio var jag på jobbet, förberedde för en lektion och hade den sen. Fina nior. Ojoj. De bara gör. Frågar lite. Gör mera. Härligt.

Iallafall. I går kväll hade jag så ont i hela ansiktet, typ bihålorna, så jag nästan ville gråta. Sen somnade jag tillslut och vaknade utan bihålevärk. Istället hade jag ont i halsen och blåsan i gommen upptar nu halva ytan istället för 1/4. Nu är bihålevärken på väg tillbaka och jag har ont i hela kroppen och lederna. Som i går kväll. Som jag ser det har jag två alternativ:
1. Gör nåt så jag blir sjuk som fan så jag kan bli frisk nångång.
2. Låtsas att jag är nog sjuk för att låta mig stanna hemma och vila mig frisk.

Nr 2 kommer inte att ske. Jag väntar på feber. Förgäves, för jag får aldrig feber. Jo, kanske om jag skulle gå och simma? Då kommer vi in på alternativ 1. Hmm. Nå, istället masar jag mig iväg till jobbet, medan jag har lektioner kännar jag mig ganska pigg, för det är så kul och jag hinner inte tänka på mig själv. Men nu. Två timmars planeringstid. Jättebra att ha. Verkligen. Men va fan, jag använder den ju tydligen inte vettigt.

Jaja. Ska nog fundera på åttornas kunskapsbedömning i jazz, rock och pop-temat.

Inga kommentarer: