25 september 2010

Hur blir man bra?

Jag läser bloggar. Musiklärarbloggar och lärarbloggar. Och de är så kloka, de tänker och reflekterar så mycket. De är självkritiska. De är duktiga. Jag får lite ont i magen. Jag vill också vara en bra lärare. Måste man lägga ner halva sin fritid på sitt jobb för att bli en bra lärare?

Jag kastar mig över både Fotnoten, Lärarnas Tidning och Pedagogiska Magasinet så fort de kommer i brevlådan. Jag har nån på toaletten, nån på jobbet och nån på köksbordet. Jag läser. Jag tänker. Jag läser när jag är på toa, jag läser på min lunchrast. Jag läser innan jag somnar på kvällen.

Men tar jag till mig, tillämpar jag?

Jag tror, att lärare är ett av de svåraste jobb man kan ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att du är en fantastisk lärare! Och framför allt så är du ju helt ny på "golvet". Du kommer att få erfarenhet med tiden och bli bättre och bättre. Ge inte upp! Heja heja!!!