29 juni 2010

Tid, så mycket tid...

Jag har väldigt mycket tid, och det resulterar att jag gör väldigt lite. Detta är en ekvation som följt mig hela livet och som inte kan lösa. När jag har mycket att göra upplever jag ofta att jag har för lite tid, men jag hinner i alla fall med massor. När jag har lite att göra, ter sig all tid nästan oändlig, och jag vet inte vad jag ska fylla den med. Egentligen har jag massa saker jag kan göra. Spela piano och gitarr. Sticka. Läsa. Cykla iväg nånstans och titta på nåt fint. Träna, ex löpning eller yoga. Och vädret gör ju sitt också. Om det är väldigt vackert, som nu, strålande sol och 26 grader varmt, så borde jag kanske ta mig ut och göra nåt. Varför inte en filt och en bok i ett gräs nånstans? Men då vet jag inte om jag ska hunden med mig eller inte. Man borde ju passa på att vara ute, fast jag skulle hellre vilja spela Sims. Hundpromenad är det inte tal om för det är på tok för varmt för oss båda. Man vill undvika att göra nåt ansträngande i denna hetta. Så jag sitter inne.

Jag kommer mig inte för...

Inga kommentarer: