30 juni 2010

Fynddag med farmor

Idag har jag varit och hälsat på farmor. Hon bad mig rota igenom skåpen hemma och se om jag hittade nåt jag ville ha, och sen åkte vi på loppis. Här är dagens fynd:

En finfin lärarinneväska att se smart ut med
 

Snygga högklackingar att se snygg ut i. Jag var tveksam först, men efter mycket om och med sa farmor "Jag tycker du ska köpa dem och lära dig gå i såna" (eftersom jag sa att jag inte kunde det) så då var saken biff. Fram för mer högklackat i livet!

 

Ett galler som pappa gjort till farmor när han var liten, att svalna bröd och bullar på.

 

En sån här plåthållare som sparar plats i köket när man till exempel jäser saker.

 

Farmors gamla kakfat (och tillhörande hallongrottor) att ha det jag bakat på

 

Gräddkanna och sockerskål på bricka i silver att ha till fikat

 

Och denna lilla tillbringare att ha saft i om någon hellre vill ha det. Min farmor samlar på tillbringare som hon stolt visar upp, tre billybokhyllor fulla, men denna var förpassad till ett skåp så jag förbarmade mig över den. Motivet är handmålat av en som farmor jobbade med.


Som ni ser är jag redo för kafferep. Frågan är, passar detta ihop med A.s Filippa K-muggar...

Inga kommentarer: