31 maj 2010

The Day

Idag var dagen för opponering och försvar av min uppsats. Kl 9.00 var jag först ut att bli grillad. Helt ovetandes om vad som skulle hända slog jag mig ned mer opponenten, examinatorn och två åhörare. De var snälla. De sa att det var en välskrivet uppsats som ger ett helt nytt perspektiv på stavning och att jag skulle vara stolt över mitt arbete. Det tänker jag vara oavsett var det slutgiltiga betyget blir. Idag har jag bara fått veta att jag är godkänd, inte hur mycket. Jag måste få in lite om ett specialpedagogiskt perspektiv och lyfta slutsatsen till skyarna. Sen är det klart. Sen är jag behörig lärare i svenska, matematik och musik för åk 1-6.

Fyra års studier är till ända och något nytt tar vid. Det är skrämmande och spännande. Och roligt. Jag gillar att plugga och är ganska säker på att mina sista högskolepoäng inte är tagna (justja, meänkielin måste jag göra!).

Sen gick jag på stan och fick delta i en muggundersökning. Jag fick hålla i, och dricka ur, två olika kaffemuggar, en i plast och en i papper och svara på frågor om det. Det är det inte alla som har gjort. Som tack fick jag en trisslott som jag inte skrapat. Kanske är jag inte bara lärare, utan även miljonär?

Nå väl. Hej så länge!

Inga kommentarer: