26 maj 2010

Bara en smula ångest kvar...

Igår skickades uppsatsen till examinator och opponent efter en sista noggrann kontroll gjord av mitt kritiska öga.
Jag känner mig nöjd och fördelen med det är ju att det är en bra känsla, nackdelen är att det blir extra jobbigt om jag blir hårt kritiserad på måndag. Vi får väl se.

Nu sitter jag och läser den uppsats jag ska opponera på. Det är rätt intressant och framför allt så är det kul att läsa någon annans uppsats. Anders och Chicko sover i sängen och Doris ligger vid mina fötter här på soffan. Vi har det rätt så lugnt och skönt här i Årsta må jag säga.

Inatt drömde jag att jag råkade på min examinator i restaurangen på skolan. Det bådade inte gott. Hon började hela tiden meningar som lät som att jag inte var godkänd och hon skakade på huvudet och suckade och jag sa bara att vi tar det sen enskilt. Hoja. Låt oss hoppas att det stannar vid en dröm.

Nå väl. Back to work.

1 kommentar:

Fotograf Matilda Bäcker sa...

Det kommer gå strålande ska du se! Jag håller tummarna för dig!