25 oktober 2009

Menü Svala



Så här kreativt kan det se ut när jag ska planera veckans mat. Min ambition är att göra det varje vecka, för att spara tid, pengar och energi. Jag mår hemskt bra när jag har gjort en lista som jag kan följa. Jag behöver aldrig tänka på om jag har allt hemma för en viss rätt, för då har jag ju veckohandlat utifrån matsedeln. Jag behöver inte sitta på tunnelbanan på väg hem, svimfärdig av hunger, och fundera på vad jag ska laga, för det är redan bestämt. Och, jag tror definitivt att jag sparar pengar. Den här månaden skriver jag upp alla mina utgifter för att se vad mina pengar går till så det är upp till bevis.

Dessutom ska jag plugga effektivt hela veckan, och då måste jag ju få i mig bra, näringsrik kost så jag lär mig mycket och klarar tentan den 7:e november.

Inga kommentarer: