6 september 2009

I morgon.

Då är det dags.
Då ska jag ta tag i mitt liv. Jag ska stiga upp när jag vaknar första gången. Inte somna om. Jag ska inte somna om. Eller så ställer jag klockan på sju och går på poweryoga. Sen ska jag planera mitt plugg. Handla för veckan så jag får börja leva efter matsedel. Det mår jag bra av.

I morgon börjar pluggandet igen alltså, och med det kommer det där ständigt dåliga samvetet, att man borde plugga. Det ser jag inte fram emot. Däremot ser jag fram emot att bli smart igen, för nu har jag varit korkad allt för länge. Jag tror att lite litteraturstudier och inspirerande matteseminarier ska råda bot på det hela.

Nu sitter jag hemma och trivs. Lyssar på Rikard Wolff som sjunger om män, dricker svartvinbärssaft med tända ljus.

I morgon ska jag också bli bandgeek igen, det ska bli jättekul! Hoppas jag. Jag vet ju inte. Det kanske är skittrist att spela i blåsorkester nu för tiden. Vad vet jag?

I morgon börjar hösten.

Inga kommentarer: