13 september 2009

Doris - del 2




Doris har vuxit under sommaren men nån vidare storvuxen katt blir hon nog inte. Till sinnet är hon ännu ett barn. Hon anfaller mina fötter i tid och otid, sätter klorna i Chickos svans när hon minst anar det. Tuggar mina papper i småbitar och rejsar järnet runt, runt i lägenheten. Hon sover på min arm eller på mitt bröst och hon spinner så rogivande. Hon fattar inte att hon ska krafsa runt träpelletsen i kattlådan när hon har pissat så det får jag göra. Hon äter Chickos mat och försöker ta hennes oxknota (men då morrar Chicko!).
Hon är social som få och sover gärna i mitt knä när jag sitter vid daton eller pianot. Om hon nån gång går på diskbänken säger jag "Gå ner!" och hon skuttar ner, nästan på en gång.

Det är en fin katt det. Jag vet inte om Chicko håller med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hon liknar lakrits! Innan lakrits blev kastrerad, brun och tjock.

Almapower sa...

Hon kommer säkert att bli mycket lik Lakrits för hon har redan tendenser till brunt och på torsdag ska hon kastreras så då kommer väl fetman smygandes också. Just nu är hon väldigt slank, jag ska försöka att inte övergöra henne.