30 april 2007

Malliga Moster Marika

Vad annat kan jag vara? Jag är mallig och stolt över min fantastiska syster som även hon klarat av bedriften att föda fram ett barn till denna värld. Som vi väntat, och väntat. I två dygn har jag väntat. Bea och Lasse ännu längre. Men nu är det avklarat. Ett nytt liv har tagit plats på denna jord. Jag önskar henne all lycka i livet och älskar redan den lilla flickan som jag inte har träffat.
Jag är fylld till brädden med vår och kärlek. Livet är fantastiskt.
Valborgsmässoafton firar jag med Chicko. Det är helt självvalt och inget jag lider av. Vi har varit och tittat på en majbrasa och lyssnat på en kör som vi knappt hörde. Hälsat på några hundar och sett jättemycket folk. Jag mindes mina barndoms valborgmässoaftonsfirande i Anttis. Vi hade just fått ta fram cyklarna, och cyklade som galningar mellan husen. Ibland fick vi barn samla ihop oss till en liten vårkör och sjunga in våren. Vad söta vi måste ha varit.

Det är vår.

Inga kommentarer: