17 april 2007

En vacker dag.

Men är inte livet härligt så säg! Jag har VFU (fd praktik) denna vecka, och det är så kul! Jag vill verkligen bli lärare. Tur att jag ska det då. Jag är på oerhört bra humör, jag har inte direkt nån speciell anledning, men glad är jag och bra mår jag! Måste säga att jag börjar känna igen mig själv igen. I morse var jag uppe med tuppen eftersom vi började halv åtta. Jag planerade att vara framme vid skolan 7.25, men som vanligt kommer jag alltid tidigt hur jag än bär mig åt, så jag var framme 7.15. Då kom även min handledare, alla andra var mer eller mindre sena. Jag vet inte hur det går till, men jag är verkligen nästan aldrig sen. Tänk att det finns folk som nästan aldrig är i tid, vad jobbigt det måste vara. I somras hände det att jag var sen en eller två gånger, men det kan ha berott på att jag jobbade heltid och engagerade mig i musikal på heltid och aldrig fick sova. Det gör jag inte om kan jag tala om. Men nog var det kul också.

Apropå sommar så börjar jag oroa mig rejält för sommarjobb. Jag söker och söker men inget händer. Vad göra? Och hur stavar man apropå. Jag tror att det är en sammansättning av "att bero på". Eller nåt.

Jaja. Ha det bra! Ajöken så länge!

Inga kommentarer: