31 januari 2007

Det här går ju bara utför...

...egentligen tänkte jag skriva "åt helvete", men jag tyckte att det var att överdriva. Det är bara det att det känns så meningslöst allt. Så tråkigt, så onödigt. I morse vaknade jag kl åtta och tänkte att nu ska jag kliva upp! Och somnade om. Till tio. Då fick jag såklart ångest för att jag sovit så länge, för att i nästa sekund tänka "jag kan lika gärna fortsätta sova för jag har ändå inget att göra". Men då vann ängeln över djävulen och jag steg upp. Och det var ju tur för annars hade jag nog fått ångest på riktigt. Jag tänkte slå på tv:n för att få sällskap med nyhetsmorgon till frukost, tv:n bara brusade. Jaha. Då startade jag P4 Norrbotten i stället.
Jag känner mig ensam och onödig. I såndana här stunder ångrar jag varenda negativt ord jag yttrat om att jag aldrig får tid för mig själv och att vara ensam för att min telefon ringer hela tiden eller för att jag helt enkelt aldrig är ledig. Nu är jag ledig, för jävligt mycket ledig, egentid är typ det enda jag har. Mitt sociala liv består av mina klasskamrater som jag träffar 6-9 timmar i veckan, Robert (tack och lov!) och Estelle (sju- åring i familjen jag bor hos). Och, jag är jävligt glad att min telefon ringer!
Men jag MÅSTE skaffa mig en sysslesättning till! Innan jag döööööör av tristess! Hoja, hoja, hoja. Jag har inte ens nåt mer att skriva, bara gnäll, gnäll så den som läser blir lika störd i skallen som jag känner mig. Schysst...
Jag är trött, men jag har bara varit vaken tolv timmar, så egentligen är jag nog inte det.
Men jag har fått träffa mamma! Det är inte varje dag det! Det var trevligt att få samtala med henne.
I morgon har jag äntligen lektion, och efter det ska jag göra en uppgift med en klasskamrat, men sen kommer kvällen igen. Och fredag är det "självstudier". Men har du inga läxor? Undrar du nu. Jo, det har jag, men inget avancerat uppsatsskrivande som tar många timmar. Bara smågrejer som går fort att göra. Vilket iofs är skönt också. "Förbered en uppsjungning" tillexempel, lätt som en plätt!
I morgon ska jag öva gitarr! Och piano!

Ja, se.. kanske blev jag lite lättare i sinnet när jag fick skriva lite. Tack för att jag fick tråka ut dig med mitt tråkiga liv! Nu känns det faktiskt bättre! Hoja... jag har inte ens ätit idag nästan. Kaffediet. Det var inte meningen. Det blir så ibland... och mitt sista älgkött har jag ätit upp. Kallt, direkt från kylen, bara som det är. Gott som fan! Fast nu mår jag lite illa. Kanske på grund av min råkade kaffediet. Med älgkött och kexchoklad...

Fan... nu får jag skärpa mig...

Inga kommentarer: