27 juli 2013

Veckorapport 1

Okej. Det är nu en vecka sen jag tänkte att nu får det vara nog!
Största vinsten är ju förstås min glada mage, och att all tillstymmelse till sockersug är borta.
I onsdags var jag på byatjejträffen som jag vad med och anordnade. Där serverade vi paj och marängtårta. Inget lchf där inte! Men jag visste att det skulle vara så och jag var inställd på det och jag åt med gott samvete. Dagen efter när vi städat klart for vi till Inga (som också var arrangör) och bjöds på resterna av tårtan. Jag tackde nej.
Det är väldigt lätt att vara strikt och motstå sånt där när man är hemma och rår om sin mat själv hela dagarna. Det blir svårare tex när vi åker på lärarträffen i början på terminen, men då ska jag i alla fall anmäla mig som glutenfri så hålls magen glad.

Mitt måttband är inte inom räckhåll så jag väntar ytterligare en vecka med att mäta. Tror ändå inte att det hänt så mycket. En halv centimeter är så svår att mäta för man kan bara tro att det är fel eller råka dra för hårt/löst.
Men jag vägde mig, i alla fall.
68, 4 kg visade vågen i morse. Det ger oss en viktminskning på 3,2 kg vilket är väldigt mycket. Jag är medveten om att mycket av detta är vätska och räknar inte med att det går i detta tempo i fortsättningen. Motionen har jag inte riktigt kommit igång med... Man kan ju inte göra allt på en gång. =)

Inga kommentarer: