30 juli 2013

Fusk för fan!

I går blev jag varse att jag har åtminstone en läsare. Det var ju trevligt. Har ej än funnit inspiration till att fixa till profilbilder och sånt. Apropå bilder så fick vi hem bröllopsbilderna idag. Helt fantastiskt jättejättefina! Så fina att jag undrar om det verkligen är vi på bilderna. En är ju van att se Anders orakad i mjukisbyxor och blåa ICA-t-shirten. Nog för att han är fin då också men, men de här bilderna... WOW!

I går var jag på café och åt sallad, blev typ mätt innan hela var uppäten. Det har nog aldrig hänt förr. Men jag har nog lyckats krympa min magsäck vilket ju är bra. Sen åkte jag hem och bakade mockarutor och mandelkubb för jag ska ha byafiket på fredag. Det är så kul att baka och jag mår så bra när jag står med bunkarna och slevarna och stökar ner i köket! Hur mycket jag åt själv? Bara en liten slick av mockarutssmeten och en liiiiten, liiiten kubb. Jag kunde fan inte motstå den. Det är ju så förbannat gott. Men jag avser ej att fika själv på fredag. Ty jag fuskade i dag när var hos hundvakterna. Fan att hon ska bjuda på fika fast hon vet att jag ska banta. Nå väl, det var gott och nybakt, jag åt med andakt och det var ju bara en. Men nu får det vara nog!

Dagens middag får nog bli spenatsoppa och så ska jag nog baka ett lchf-bröd till den. Blir liksom festligare. Eftersom min make är hemma om en timme så är det hög tid att börja med det nu. En är ju en god fru som står med maten klar när han kommer hem från jobbet. (Och ja, han har maten klar när jag kommer hem från mitt jobb, på sina ledigveckor).

Inga kommentarer: