22 juli 2013

Jag är fattig bonddräng...

..men jag lever ändå. Har suttit i traktorn och slagit hö hela dagen. Hastade i mig en yoghurt/nötfrukost, åt gårdagens rester till lunch och stekte ägg och bacon till middag.

Angående middag. Igår hade jag ju middagsgäster. De tyckte inte det var dåligt med lchf-middag och verkade inte sakna potatis. Däremot bjöd jag på hårdbrö. Jag avstod naturligtvis. Tycker inte att det är svårt när jag väl bestämt mig. Jag bjöd på älgstek i skivor, krämig zucchinisallad och en tomat/rödlökssallad. Till efterrätt blev det chokladmousse, utan socker.
Allt var fabulöst gott! Tyckte jag i alla fall och gästerna blev mätta.

Dristade mig till att mäta midjan idag, fast jag tänkt att jag varken ska mäta eller väga förrän tidigast efter en vecka. -1 cm och det förvånar mig inte. Min mage mår så bra, den är så lycklig och glad och osvullen och DET, mina vänner, är den allra största anledningen till att jag väljer att äta lchf.

Ser också att bloggen ser helt störd ut, med bilderna som bloggas från mobilen. Ska ta tag i det nån dag. Sen är ju min profilbild också från typ sent artonhundratal.

Nu är det soffa och stickning som gäller. Hej!

Inga kommentarer: