31 juli 2013

Jag sprang!

I dag funderade jag på när jag tänkte börja träna igen.
Nyss bestämde jag att det var idag. Så jag gick ut och sprang. Jag var lat så jag värmde inte upp, vilket ju inte är bra för någon själ eller muskel. Jag kommer nog att få ont i benhinnorna men det är rätt åt mig så jag kanske lär mig!

Jag tog på mig mina snabba kläder och skor, laddade mobilen med springlistan, tog Musti i koppel och sprang min dryga 2 km-runda på 16 minuter. Jag har inte sprungit sedan typ augusti eller juli förra året när jag klarade rundan utan ett enda gå-steg (jag gick några steg i dag) och ringde min syster och skröt över min prestation och sa "Nu finns det inget anledning att sluta, det är bara att fortsätta!". Sen sprang jag aldrig mer av oklar anledning. Jo, huset kom.

I alla fall. Det kändes förvånansvärt bra och jag vet ju att det till 99% sitter i huvet. Inte i benen.
Nu blir det soffa.

Inga kommentarer: