20 oktober 2010

Hooooooja...

Nedan följer gnäll:

Jag ooooorkar inte skriva omdömen. Det är tråkigt, det tar lång tid och framför allt så tar det aldrig slut! Det tar aldrig slut. Det tar aldrig slut! Jag ska skriva typ 180 omdömen. Jag har nog gjort två tredjedelar. Eller hälften. Vad vet jag, det tar ändå aldrig slut. Jag är kanske för noggrann. För petig, för duktig. Fast jag vet att med mina omdömen så vet föräldrar, elever och lärare exakt vad vi sysslat med och vad eleven kan och vad eleven kan utveckla. Men det tar tid. Det är kanske inte rimligt att vara så här noggrann när man har 180 elever.

Jag SKA vara klar med dem innan det blir lov. Både för att lärarna vill det, och för att jag vill det. För jag ska åka till Stockholm och vara ledig med gott samvete.

Men just nu vill jag bara åka hem. Dessutom regnar det ute. Och jag är inte hemma förrän vid åtta eller nåt för vi har gudstjänst och kören ska medverka.

Och så måste jag sätta fart med elevens val-gruppen. Och planera sexornas lektion. Och... och... och..

...hooooojaaaaaa....

Hej då.

Inga kommentarer: