30 oktober 2010

Glada fina tankar

Det har kommit snö. Mycket snö. Det har blivit kallt. Mycket skönt. Det har med andra ord blivit vinter, och jag hoppas innerligt att det skall förbli några månader framöver.

Efter vår stockholmsvistelse ska vi bli hundägare igen. Rex är en alaskan huskey som inte kan bo kvar hos sin familj längre på grund av allergi, så nästa söndag flyttar han till oss på prov och om allt går bra med Chicko så blir han kvar. Med andra ord lägger vi samojetdankarna på hyllan ett tag, och ska istället prova drag med Rex. Det känns mycket roligt och spännande, fram för allt får man en vettig anledning att ta sig ut i den vackra vintern. Sparkföret är fantastiskt idag, så jag och Chicko var ut på en liten kort tur, men henne är det inte mycket drag i, och inte i min kondition heller. Det gick ändå rätt fort och det är härligt att känna vinden blåsa i ansiktet!

Det här hundinförskaffandet kanske kan te sig impulsivt, men jag har ju varit sugen på att testa drag ett tag nu, och skulle vi inte fått Rex nu så skulle vi skaffat en samojedvalp till sommaren, utan någon som helst tvekan. Fördelarna med att få en vuxen hund är många. Bland annat kan vi testa dra nästan på en gång, förhoppningsvis har han redan en grundlydnad osv osv.

Det känns som att snö, en ny familjemedlem och LCHF-käk gjort mig till mitt vanliga glada, lyckliga jag! =)

Rex



Ha det fint!

Bilderna är ägarens, hennes blogg hittar ni här:  http://annista.blogg.se/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fin hund! Blir nog en bra dragare och så får fisgrisen en kompis!! :) Roligt! //Julia

Annica - mamma till Elias sa...

Hoppas att allt har gått bra och att natten blir lugn, kram Annica

Anonym sa...

samojet? är det en blandras?