28 augusti 2010

Helt okej faktiskt.

Jag brukar tycka att jag inte är så bra på musik. För jag har typ inget gehör och spelar otighta pianokomp. Dessutom lyssnar jag inte på musik särskilt mycket. Frågan är om jag egentligen har ett musikintresse? Jag förmår mig att spela endast när det fyller ett syfte. Som till exempel att öva inför ett uppträdande. Eller att jag ska undervisa femmor i bas, och sånt. Men så kom jag på, för ungefär två minuter sen att med tanke på att jag fått pianolektioner ur "Pianot och jag 1" eller nåt endast ett år, på gymnasiet, och en endaste gitarrlektion så är jag ju rätt okej ändå. För jag spelar ju lite mer avancerat piano är "Pianot och jag 1". Gällande gitarren måste jag lära mig barréackordshelvetet. Helgens projekt är att stämma åtminstone en av de nybeställda ukulelena och gärna lära mig ett ackord till. Nu kan jag G. Grejen med ukulelena är att de stämmer ur sig efter en sekund ungefär, tydligen för att det är nya. Så nu har jag tre hemma som ska få sig ett stort antal stämningar under helgen, så kanske de håller i tio minuter. Vad fint det kommer att låta med 12 ostämda ukulele. Not.

Och så håller jag på att öva in några grundläggande universalpianokomp. Det är bra att jag gör det.

Nu ska jag förbereda köttbullarna som vi ska äta tillsammans med stuvade makaroner. Apropå det borde jag ringa farmor.

1 kommentar:

Anonym sa...

du måste ändra din infotext. Du är inte längre en lärarstudent, och inte heller bosatt i storstan.